Hoppa till innehåll
Svenska
  • Det finns inga förslag eftersom sökfältet är tomt.

Felsökning av kortterminal

Guide för hur du felsöker Westpay C10

Denna guide gäller dig som får nedanstående felmeddelande i kassan.

Felsökning av kortterminal


Steg 1

Börja med att trycka på 1 4 7 3 6 9 på tangentbordet i din kortterminal. Detta tar dig till menyn Systemfunktioner. Notera IP-adressen som står i din kortterminal. Tryck sedan på Avbryt-tangenten på kortterminalen.

Ingen IP-adress?

Står det ingen IP-adress så får din kortterminal ingen nätverksanslutning. Börja med att starta om din kortterminal genom att antingen trycka på Starta om i menyn eller att hålla i den gråa tangenten på kortterminalen i cirka tolv sekunder. Får den fortfarande ingen IP-adress behöver du felsöka ditt nätverk.

Felsökning av kortterminal2


Steg 2

Logga in i din kassa som Administratör. Gå sedan till fliken Externa kopplingar och tryck därefter på Inställningar under kategorien Kortbetalning.

Felsökning av kortterminal3


Steg 3

Se till att Terminaladress stämmer överens med den IP-adress som du noterat från kortterminalen. Om inte så fyller du i samma IP-adress under Terminaladress. Tryck sedan på OK. Nu kan du växla användare till kassör och använda kassan som vanligt.

Felsökning av kortterminal4